ראיית חשבון וביקורת
ראיית חשבון וביקורת זה אחד מאותם הדברים שלא כדאי לוותר עליהם, אפילו אם העסק שאתם מנהלים יחסית קטן. העניין הוא שהרבה מאוד פעמים אנחנו נכנסים להרגלים שונים בתחום תשלומי המיסים, הוצאת החשבוניות ללקוח והתנהלות כלכלית כזו או אחרת, אך לא תמיד אנחנו באמת עושים זאת נכון. לכן חשוב כל כך לבדוק את המנגנון הפנימי של העסק, לבקר אותו ולראות אם הוא אכן מתבצע כמו שצריך, כי אם הרשויות יבצעו את הבדיקות האלה ותהיינה טעויות זה עלול לעלות לנו ביוקר.
מחלקת הביקורת של משרדינו הינה בעלת ידע מקצועי וניסיון רב בביקורת, מעניקה שירותי ביקורת חשבונות, סיוע ועריכת דוחות כספיים לחברות פרטיות, חברות ציבוריות ומלכ"רים, לפי הוראות גילוי הדעת של לשכת רואי החשבון, בהתאם לחוק החברות, חוק ניירות ערך, ובהתאם לדרישות החוק השונות של הרשויות.
המחלקה מעניקה שירותים למגוון רחב של עסקים וחברות בארץ ובחו"ל מענפי פעילות שונים ומגוונים,
בעלי היקפי פעילות שונים.
ההיכרות העמוקה עם הלקוח ופעילותו מאפשרת מציאת פתרונות יצירתיים לצרכיו הספציפיים.
איך מבצעים ביקורת?
יש מספר שלבים לביצוע ביקורת יעילה, והם:
1. תכנון: מה מתכננים לבדוק, עד כמה הביקורת צריכה להיות מעמיקה?
2. קשר: חייב להתבצע קשר ישיר ויעיל בין רואה החשבון ומבצעי הביקורת ובין מנהל העסק.
3. שיתוף פעולה: בתור מנהלי העסק בוודאי יהיו להם הרבה משימות אחרות שבהן תרצו להתעסק, אך חשוב שתקצו לפחות אדם אחד שיהיה בקשר רציף ושיהיה אחראי על שיתוף הפעולה.
4. דוחות: הביקורת לא יכולה להיות מספיק יעילה אם לא מוציאים דוחות תקופתיים אשר מפרטים את ההתנהלות, את מה שחיובי בה ואת מה שיש לתקן.
הניסיון בתחום ראיית החשבון
זה שיש היום הרבה משרדים של רואי חשבון בכל עיר בישראל זה נכון, אך לא בכל מקום תקבלו את הטוב ביותר. יש מי שיוכל לסייע לכם בצורה מקצועית יותר ויש מי שפשוט חסר לו ניסיון. לכן, בבואכם להחליט לאיזה משרד רואי חשבון אתם רוצים לפנות ובידי מי אתם רוצים להפקיד את האחריות החשובה הזאת, כדאי יהיה לבדוק בשבע עיניים אל מי אתם פונים. ההתנהלות הכלכלית חשובה לא פחות מהשירות או מהמוצר שבסופו של דבר אתם מציעים ללקוחות שלכם ולכן חשוב לעשות זאת בצורה כמה שיותר מקצועית ונכונה.